söndag 17 februari 2013

om att vilja vara någon annan

Det är något jag stöter på oerhört ofta, jag kommer på mig själv med att tänka tanken och jag hör andra säga det. Att man vill vara någon annan. Eller snarare en specifik annan. Beyoncé Anne Hathaway  Gudrun Schyman Kenza Zouiten Jemima Kirke(jag har kollat på hela säsong 1 av GIRLS idag och är f r ä l s t) Jultomten Elsa Billgren ja jag har hört alla möjliga personers namn. Känd eller inte. Vi har alla varit där någon gång! Men när jag kommer på mig själv med att tänka på detta vis så stannar jag(oftast/ibland) upp och tänker "ne för fan". En ska vara nöjd över hur en är och lever och om en inte är det får en börja tycka om sig själv eller se till att en blir nöjd med sitt liv. ("en en en en en en en") Detta må låta larvigt eller töntigt men det är så jävla viktigt att inte gå runt och önska att en var någon annan någon coolare snyggare roligare smartare rikare. Det ska en bara inte. 1. Sjukt jobbigt att gå runt och lägga energi på att önska att du var en annan person för det kommer ju obviously inte bli så att du blir den personen. Det är mycket bättre att lägga den energin på att vara nöjd med en själv eller se till att en är lycklig. För i dagens samhälle så tar det fanemig så jävla mycket energi att lyckas vara nöjd med den en är. Men det är så värt att vara det. 2. Önska helt enkelt inte att du hade någon annans liv för den syn en har på andras liv är sällan korrekt. 

DAGENS TIPS FRÅN COACHEN JA



för att lätta upp stämningen lite så slänger jag in en bild på världens gölligaste hundisvalpis

1 kommentar:

  1. så många gånger jag har önskat att jag vore jultomten....
    puss du e smart och fin bästis

    SvaraRadera