onsdag 21 november 2012

Analogt från i somras

I somras hämtade jag ett nytt objektiv hos mormor till morfars gamla Pentax som jag fick för några år sedan av honom. De tre sista bilderna råkade jag dubbelexponera, alltså använda en rulle två gånger. Rullen fotade jag med första gången i åttan då jag fotade med min analoga fish-eye-kamera(stafvning, heh?).
Det blev sommarlov och jag fotade mot vanadislunden genom min mammas sovrumsfönster.

Jag jobbade på ett konfaläger och min lillebror kom med på ett hörn.

Vi åkte med alla på lägret till Vadstena över dagen. I denna vackra lilla park stod vi ledare och tjuvrökte samtidigt som vi noga lyssnade efter konfirmanderna för att inte bli avslöjade. Till vänster ser ni halvan av en bild från åttan på mina två bästisar som står och ser gulliga ut på den snötäckta skolgården(den andra halvan fastnade på en annan bild).
Jag la mig i gräset och fotade upp mot trädkronan och där kom två fönster från mitt gamla klassrum med. Väldigt fint då det ser ut som om man kan öppna dem och hoppa ut, kanske hamnar man i Underlandet eller kanske i Kina.














2 kommentarer:

  1. så poetisk du är Elina! dock fet nice dubbelexpo på sista bilden baby

    SvaraRadera
  2. OJ oj oj Jag gick medevi ahahhah! fast det var 2011!

    SvaraRadera